Drifts- og feilmeldinger
Opplever du problemer med fjernvarmen eller fjernvarmenettet? Her finner du fortløpende informasjon om akutte feil. Ved planlagt arbeid varsler vi deg i forkant.
Varsler ved akutte feil
Ved akutte feil på fjernvarmenettet legger vi fortløpende ut oppdateringer her på denne siden.
Varsler ved planlagt vedlikeholdsarbeid
Vi jobber kontinuerlig med å forbedre sikkerheten og øke leveringssikkerheten i fjernvarmenettet i Oslo. Planmessig inspeksjon og vedlikehold av fjernvarmenettet er en viktig del av dette arbeidet.
Når vi skal gjøre vedlikehold i nærheten av deg, vil det være nødvendig å stenge leveransen av fjernvarme i nærområdet i noen timer mens arbeidet pågår.
Vi gjør primært vedlikeholdsarbeid på ukedager og på tider av døgnet hvor det fører til minst mulig ulempe for våre kunder. Målet er at færrest mulig skal oppleve fravær av oppvarming og varmtvann.
Arbeid som berører næringsbygg
Ved arbeid som berører næringsbygg, varsler vi kontaktperson for det berørte bygget i god tid på forhånd. Kontaktpersonen må så gjennomføre den interne varslingen i bygget.
Arbeid som berører privatkunder
Berører vedlikeholdsarbeidet boliger, varsler vi den som er registrert som kontaktperson hos oss, og beboere som er folkeregistrert på adressen som er berørt. Vi varsler ved å sende SMS.
Få varsling på SMS
Vi bruker varslingstjenesten fra SMS-service for å holde deg oppdatert om arbeid i ditt nærområde. For å sikre at du mottar varslinger, anbefaler vi at du logger inn, sjekker hvilken adresse som er registrert, og oppdaterer den ved behov.
Du kan også enkelt melde deg på eller av varslingstjenesten når som helst.
Vil du varsle om feil på fjernvarmenettet?
Hvis du oppdager feil eller lekkasjer på fjernvarmenettet, kan du kontakte oss på telefon 22 43 59 80, hele døgnet.
Bor du i et borettslag eller sameie, anbefaler vi også at du tar kontakt med styret eller vaktmester. Problemer med oppvarmingen og/eller varmt tappevann kan nemlig komme av feil på borettslagets/sameies eget varmeanlegg.